Filmy antysemityzm

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje antysemityzm. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Miasteczko South Park to animowana seria o czterech 8- letnich chłopcach. Eric Cartman, Stan Marsh, Kyle Broflovski i Kenny McCormick mieszkają w zaśnieżonym miasteczku w stanie Colorado, USA. Nie jest to takie całkiem zwykłe miasteczko, bo często jest nawiedzane przez kosmitów. Nieopodal stoi czynny wulkan. Chłopcy także nie są takimi zwykłymi 8-latkami. W miasteczku odbywają się niestworzone rzeczy. W niektórych odcinkach znajdują się nawiązania do znanych osób showbiznesu oraz do aktualnych wydarzeń. Chłopcy przeżywają niewiarygodne, super śmieszne przygody.

Oppenheimer

7,3
8,3
Historia amerykańskiego naukowca J. Roberta Oppenheimera i jego wkładu w stworzeniu bomby atomowej.

Pasja

7,3
Jeden z niewielu filmów, który zanim wszedł na ekrany kin już wzbudził ogromne emocje i kontrowersje. Protestowali m.in. Żydzi, którzy stwierdzili że obraz ten ukazuje ich jako oprawców Jezusa. Film opowiada ostatnie godziny życia Jezusa z Nazaretu, który dla jednych był Mesjaszem, dla innych heretykiem, i oszustem. Trzeba zaznaczyć iż film jest przeznaczony wyłacznie dla dorosłych (i to dla takich o mocnych nerwach). Film wręcz "ocieka" krwią - sceny zarówno biczowania, jak i samej śmierci Jezusa na krzyżu, są ukazane bardzo realistycznie. Gibson doskonale ukazał klimat tamtych czasów (m.in. dlatego iż postacie mówią językami biblijnymi), i to może przemawiać za tym filmem. Sama jednak przemoc wobec Chrystusa, i zachowanie Jego oprawców, sprawia że widz zamiast skupić sie na "doznaniach duchowych" (większość filmów poświęconych Mesjaszowi, właśnie ku temu skłania), myśli jedynie o tym jak jest możliwe by człowiek coś takiego (mowa o biczowaniu) przeżył. Obraz zamiast ukazać "cierpienie duchowe" Jezusa, ukazuje Go jako okropnie cierpiącego (fizycznie) człowieka - to właśnie zadecydowało o tym, iż film ma tak wielu przeciwników.


Clint Eastwood gra Walta Kowalskiego, rasistowskiego weterana wojny w Korei, który niechętnie nawiązuje kontakty ze swoimi sąsiadami - rodziną azjatyckich emigrantów, dzięki swemu samochodowi - klasycznemu Gran Torino z 1972 r.
Dennis Viniard, głowa domu typowej amerykańskiej rodziny, jest strażakiem. Pewnego razu, w trakcie akcji ratunkowej w "czarnej dzielnicy" zostaje śmiertelnie postrzelony przez czarnoskórego bandytę. Od tamtej pory Derek, starszy syn Dennisa, zwalając całe zło Ameryki na imigrantów, przyłącza się do nazistowskiego ruchu. Jest całkowicie zatracony w swej nienawiści do wszystkich obcokrajowców. Pewnej nocy jego samochód staje się celem rabunkowym czarnoskórych rzezimieszków. Derek w brutalny sposób pozbawia życia jednego z nich, tym samym trafia do więzienia na kilka długich lat. Na miejscu zostaje brutalnie uświadomiony o błędach w swej ideologii. Nawiązuje również przyjaźń z sympatycznym współwięźniem, Lamontem, który z biegiem czasu zmienia jego spojrzenie na społeczeństwo...

Kabaret

7,6
Berlin, wczesne lata 30. XX w. Marząca o karierze gwiazdy Sally Bowles występuje w podrzędnym kabarecie "Kit-Kat Klub" . Poznaje Briana Robertsa, młodego Brytyjczyka, który przybył tu, by doskonalić swoją znajomość niemieckiego i udzielać lekcji angielskiego. Z czasem rodzi się między nimi głębsze uczucie. Pierwszymi uczniami Briana zostają przyjaciel Sally, Fritz Wendel, oraz bogata żydowska dziewczyna Natalia Landauer. Niebawem Sally zyskuje nowego wielbiciela, barona Maximiliana von Heune, który otacza opieką ją i Briana. Po pewnym czasie Sally wyznaje, że została kochanką barona. Zaskoczony Brian oznajmia jej, że arystokrata także z nim nawiązał intymne stosunki. Historie głównych bohaterów nakreślone zostały na tle życia "Kit-Kat Klubu", będącego swoistym krzywym zwierciadłem, w którym odbija się rzeczywistość Niemiec ogarnianych przez falę nazizmu. Akcję puentują piosenki i skecze wykonywane na scenie. Ich pozorna wulgarność doskonale współgra z postępującym upadkiem moralnym w realnym świecie, a celne i dowcipne komentarze konferansjera stanowią aluzję do aktualnych wydarzeń.
Młody, inteligentny i niedoświadczony autor wystawianych na Broadwayu sztuk Barton Fink przybywa w 1941 do Hollywood, gdzie na zlecenie despodycznego magnata filmowego ma napisać scenariusz dla trzeciorzędnego filmu o zapaśnikach. Przeżywa on niemoc twórczą podczas desperackiej próby sprawdzenia się w gatunku twórczości, do którego nie ma żadnego stosunku. Musi też uznać wyobcowanie w kontakcie z pospolitą kulturą mieszczańską, z którą właściwie czuje się związany. Urozmaicenie przynosi mu znajomość z nieco maniakalnym, ale przyjaznym lokatorem z sąsiedniego pokoju. Kiedy później okazuje się, że jest on wielokrotnym mordercą, Barton Fink zostaje wplątany w niebezpieczne wydarzenia, z których z trudnością uchodzi z życiem.
Ta historia wydarzyła się naprawdę - w Berlinie w latach wojny, w mieście rozdartym prześladowaniami i nocnymi nalotami - rodzi się namiętność i miłość pomiędzy dwiema kobietami. Dla pierwszej związek ten okaże się najważniejszym wydarzeniem w życiu. Dla drugiej ta miłość to nadzieja na przetrwanie.
Alvy Singer występuje w telewizji jako komik. Jego życie prywatne wcale nie jest tak zabawne, jak jego praca. Porzuciła go właśnie ukochana Annie. W retrospekcjach Alvy rozważa przyczyny rozstania, wspomina swoje dwa nieudane małżeństwa i trudne dzieciństwo.
Fabuła filmu została oparta na kanwie prawdziwych wydarzeń. Jest rok 1924, w którym ma odbyć się olimpiada. Obserwujemy dwóch bohaterów, którzy udział w mistrzostwach traktują zupełnie inaczej. Jeden z nich, Szkot, ma talent i chce go jak najlepiej wykorzystać dla zdobycia sławy, drugi, będący żydowskiego pochodzenia, traktuje bieg na 100 metrów całkowicie odmiennie. Dla niego to bieg ku chwale Boga a zwycięstwo ma zupełnie inny charakter. Który z nich wygra tę osobistą rozgrywkę?
Słowa kluczowe

Proszę czekać…